Timișoara, al treilea oraș din România care va avea gara conectată la aeroport

Timișoara

Statia Timișoara Est si Aeroportul Internațional Traian Vuia vor avea o conexiune feroviară conform planurilor CFR Infrastructură

Astfel, dupa Bucuresti ( Gara de nord – Aeroportul International Henri Coanda)  si Brasov ( Gara Brasov – Aeroportul International Brasov (Ghimbav), este randul orasului de pe Bega sa aiba gara conectata la aeroport.

România este traversată de două coridoare de transport europene, ce fac parte din reteaua TEN – T: coridorul Orient/Est mediteranean, respectiv coridorul Rin – Dunăre.
Sectiunea de la cale ferată a coridorului Orient/Est mediteranean, ce traversează România, are o lungime de 513 km. Este una dintre cele mai folosite sectuni, din reteaua CNCF „CFR” SA, atât pentru traficul national cât si pentru cel international ( marfa/calatori).

Ai putea citi si

Pregătiri pentru VO Timișoara Vest, tronsonul care va completa şoseaua de centură a municipiului

Stația feroviara este cuprinsă în cadrul „Studiului de Fezabilitate pentru modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad” al cărui beneficiar este CNCF ˮCFRˮ-SA

Prin studiu de fezabilitate se urmăreste dezvoltarea infrastructurii feroviare pe sectiunea Arad – Caransebes, ca parte componentă a coridorului Orient/Est mediteranean.

Sunt vizate cresterea calitătii serviciilor de transport, prin modernizarea infrastructurii feroviare si cresterea vitezei de circulatie a trenurilor, la viteze cuprinse între 120 km/h si de 160 km/h. Este fireste necesara asigurarea conditiilor de interoperabilitate, prevăzute în STI si în acord cu legislatia la nivel national si european.

Te-ar putea interesa si

Calea ferata Gara de Nord – Aeroport Otopeni, aproape terminata!

Adaugati comentariu