Supply Chain: schimbari majore pentru a evita problemele in aprovizionare

Laurentiu Duica

Supply Chain: schimbari majore pentru a evita problemele in aprovizionare, dupa COVID

Furnizori locali pentru a evita blocaje în aprovizionarea cu materii prime

În actualul context, producătorii se vor orienta tot mai mult spre soluții locale pentru materia primă, pentru a nu mai depinde de importurile din țări mai îndepărtate, cum este China, de exemplu, și pentru a evita blocaje în lanțul de aprovizionare.

Astfel, în perioada următoare, specialiștii estimează că spațiile de producție locale vor cunoaște o creștere semnificativă, și chiar firme din China vor fi interesate să dezvolte centre de producție în Europa, inclusiv în România.

Pe termen mediu și lung, lanțurile de distribuție vor fi restructurate, în sensul că producătorii și companiile de logistică se vor orienta cel mai probabil către furnizori locali și regionali pentru a evita sistarea sau reducerea aprovizionării cu materii prime în viitor.

Perspectiva de business a marilor companii va rămâne una globală, însă va fi susținută cu precădere prin resurse locale și regionale, mai ales dacă astfel de decizii de business vor fi susținute și prin modificări legislative.

Depozitele vor fi descentralizate, iar jucătorii din piață vor alege să aibă depozite mai mici în diferite țări, în locul unui depozit central mare din care să trimită marfa către diverse piețe”, precizează  Laurențiu Duică.

Cererea din retail și logistică este așteptată să scadă, cu impact asupra chiriilor

63% dintre respondenți se așteaptă la o scădere a cererii în următoarele 12 luni, iar 59% consideră că aceeași evoluție va fi vizibilă și la nivelul chiriilor.

„Așteptările destul de aliniate în piață privind cererea și chiriile oferă o perspectivă oarecum pozitivă, indicând faptul că proprietarii și chiriașii sunt într-o poziție bună pentru posibile negocieri dificile în viitor”, mai spune Laurențiu Duică.

Consecințele pe termen lung ale pandemiei de Covid-19 vor fi cel mai probabil restructurarea lanțului de aprovizionare, după cum consideră 69% dintre participanții la sondajul Colliers International, urmată de întârzieri în fluxul de mărfuri (59%) și o creștere a capacității de depozitare (31%).

Doar 10% dintre companiile din sectorul industrial și de logistică consideră că nu vor fi consecințe majore.

Sursa: Collier International

Adaugati comentariu