Primăria Capitalei: Un nou pas pentru combaterea poluării în Capitală

Primăria Capitalei modernizeaza autobuzele STB

Primăria Capitalei: Un nou pas pentru combaterea poluării în Capitală

Autobuzele vechi ale STB vor fi transformate în autobuze de tip GNC (gaz natural comprimat) cu normă de poluare Euro 6 sau troleibuze.

Primăria Capitalei, prin Societatea de Transport Bucureşti STB SA mai face un pas spre reducerea emisiilor poluante printr-un proiect de modernizare, într-o primă etapă, a unui număr de 600 de vehicule vechi din parcul circulant.

Astfel, 500 de autobuze Mercedes Citaro Euro 3 şi Euro 4 vor fi transformate în autobuze propulsate cu gaz natural comprimat (GNC, cu normă de poluare Euro 6), iar 100 – în troleibuze. Restul, de până la 1000 de autobuze Mercedes Citaro vor fi modernizate într-o etapă ulterioară a proiectului.

Te-ar mai putea interesa si :

Mercedes-Benz eCitaro G: electric articulat cu baterii ”solid-state”

Primaria Capitalei: Vehiculele vor suferi transformări esenţiale, prin reamenajarea interioarelor şi dotarea lor cu AC şi  echipamente moderne de comunicaţii.

Proiectul prevede, de asemenea, construirea a trei staţii de alimentare, în trei autobaze care vor fi modernizate, staţii necesare pentru încărcarea rapidă cu combustibil a autobuzelor.

Transformarea în troleibuze a celor 100 de autobuze Mercedes Citaro Euro 3 va avea loc concomitent cu extinderea reţelei de contact aferente în unele zone deficitare: Gara de Nord, B-dul Ion Ionescu-Siseşti, Berceni etc.

Acest proiect pilot, estimat la peste 150 milioane de euro, este coordonat de Primăria Capitalei şi dezvoltat cu sprijinul Ministerului Mediului.

Astfel, întreaga flotă STB va ajunge la standarde europene şi se va alinia Directivei Parlamentului European privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic.

Prin aceste proiecte, STB SA urmăreşte reducerea gazelor cu efect de seră, o economie substanţială la cheltuielile cu carburant, dar şi prelungirea cu cel puţin şapte ani a duratei de viaţă a autobuzelor vechi, ale căror caroserii sunt în condiţie foarte bună.
Sursa: STB

Adaugati comentariu