Înmatriculări de vehicule comerciale: -28,2% la opt luni în 2020

Înmatriculări de vehicule comerciale

Înmatriculări de vehicule comerciale: -28,2% la opt luni în 2020

Bruxelles, 24 septembrie 2020 – În primele opt luni ale anului 2020, cererea de vehicule comerciale noi a scăzut cu 28,2% în întreaga Uniune Europeană. In acest an, fiecare dintre cele 27 de piețe din UE a înregistrat scăderi procentuale de două cifre.

Total vehicule comerciale noi

În iulie 2020, înmatriculările vehiculelor comerciale din Uniunea Europeană au înregistrat pierderi minime (-0,9%) comparativ cu lunile precedente, trei dintre cele mai mari patru piețe din regiune înregistrând creștere: Italia (+ 16,2%), Spania (+ 2,9%) și Franța (+ 1,6%).

Cu toate acestea, scăderea a crescut din nou în august, când cererea a scăzut cu 18,0%, până la 126 710 unități. Toate segmentele de vehicule au înregistrat o scădere a noilor înmatriculări și, cu excepția Italiei (+ 2,6%), principalele piețe au înregistrat o scădere a cererii luna trecută: Spania (-23,0%), Germania (-22,7%) și Franța (- 3,1%).

În primele opt luni ale anului 2020, cererea de vehicule comerciale noi a scăzut cu 28,2% în întreaga UE. Până în acest an, cele 27 de piețe ale UE au înregistrat scăderi procentuale de două cifre, inclusiv cele patru mari: Spania (-36,5%), Italia (-26,1%), Franța (-25,7%) și Germania (-25,1 %).

Vehicule comerciale ușoare noi (LCV) de până la 3,5 t

Cifrele din august arată că piața UE pentru vehiculele utilitare ușoare s-a contractat cu 18,6% luna trecută, totalizând 107.881 de unități. Franța, cea mai mare piață a camionetelor, a înregistrat un declin de 2,1% în august, după ce cererea a crescut în iulie (+ 2,0%). Spania (-24,4%) și Germania (-22,2%) au înregistrat scăderi de două cifre în august, în timp ce Italia a fost singura piață majoră care a înregistrat o creștere pentru două luni consecutive (+ 15,1% în iulie și + 4,1% în august).

Până în acest an, înregistrările de noi autoutilitare în Uniunea Europeană au scăzut cu 26,7%. Dintre cele patru mari piețe, Spania a înregistrat cea mai mare scădere a cererii (-37,1%), urmată de Italia (-26,4%), Franța (-24,8%) și Germania (-22,4%).

Înmatriculări de vehicule comerciale: Vehicule comerciale grele (HCV) noi de peste 16 tone

În timp ce iulie (+ 2,8%) a reprezentat prima lună de creștere din acest an, înmatriculările de camioane grele din UE au revenit în scădere în august (-11,7%). Privind piețele majore ale UE, Germania a înregistrat cea mai puternică scădere (-29,0%), urmată de Franța (-6,7%). În schimb, atât Italia (+ 19,4%), cât și Spania (+ 2,2%) au înregistrat o creștere luna trecută.

Din ianuarie până în august 2020, au fost înregistrate 121.655 camioane grele în întreaga Uniune Europeană, în scădere cu 37,9% față de aceeași perioadă a anului trecut. Cererea de vehicule comerciale de 16 tone și peste a scăzut cu 36,7% în Germania, urmată de Franța (-35,3%), Spania (-30,8%) și Italia (-23,8%).

Vehicule comerciale noi și mijlocii (MHCV) de peste 3,5 t

În august 2020, segmentul camioanelor a înregistrat rezultate dezamăgitoare (-11,9%) după performanța sa pozitivă din iulie (+ 3,1%). Germania – cea mai importantă piață a acestor vehicule – a înregistrat cel mai puternic declin (-26,0%) dintre cele patru mari piețe, în timp ce Italia a înregistrat o creștere puternică (+ 20,6%).

În primele opt luni ale anului, Uniunea Europeană a numărat în total 152.844 de camioane noi înmatriculate, sau cu 35,8% mai puțin decât în ​​2019. Marile piețe ale UE s-au confruntat cu pierderi semnificative: Germania (-33,9%), Franța (-33,7%) , Spania (-29,7%) și Italia (-23,5%).

Autobuze și autocare noi și mijlocii (MHBC) de peste 3,5 t

Luna trecută, cererea UE pentru autobuze și autocare noi s-a redus cu 26,7%, un contrast major cu rezultatele pozitive înregistrate în iulie (+ 18,1%). Înregistrările din august au scăzut cu peste jumătate în Italia (-63,4%), urmată de Spania (-34,0%), Franța (-23,9%) și Germania (-5,3%).

În opt luni din 2020, înmatriculările de autobuze și autocare în Uniunea Europeană au scăzut cu 29,0%, numărând în total 17.890 de vehicule noi. Spania (-46,6%) și Italia (-29,1%) continuă să înregistreze pierderi puternice, în timp ce recesiunea se relaxează în Franța (-17,1%) și Germania (-12,0%).

Poate te intereseaza si: Harta interactivă: impactul COVID-19 asupra producției de automobile din UE, prima jumătate a anului 2020

Sursa: ACEA

Adaugati comentariu