
Harta interactivă – Accesibilitatea mașinilor electrice, corelația între absorbția pieței și PIB în UE
Această hartă vizualizează corelația dintre adoptarea pe piață a vehiculelor cu încărcare electrică (ECV) și PIB pe cap de locuitor pentru fiecare dintre cele 27 de state membre ale UE și Regatul Unit.
Observații cheie
- În întreaga UE, 3,0% din toate mașinile noi înmatriculate în 2019 au fost încărcate electric (ECV).
- Cu toate acestea, 11 state membre UE au încă o cotă de piață ECV mai mică de 1%, dintre care șapte țări au chiar o cotă ECV de 0,5% sau mai mică.
- Într-adevăr, adoptarea pe piață a vehiculelor cu încărcare electrică (ECV) este direct corelată cu PIB-ul pe cap de locuitor al unei țări, demonstrând că accesibilitatea este un obstacol major pentru consumatori.
- Toate țările cu o cotă de piață ECV mai mică de 1% au un PIB sub 30.000 EUR, inclusiv statele membre ale UE din Europa Centrală și de Est, dar și Italia și Grecia.
- Aproape 80% din totalul vânzărilor de mașini electrice sunt concentrate în doar șase țări din Europa de Vest, cu unele dintre cele mai mari PIB-uri.
- Există o împărțire clară a accesibilității ECV-urilor între Europa Centrală și de Est și Europa de Vest, precum și o diviziune pronunțată Nord-Sud care traversează continentul (de exemplu, Grecia 0,4% și Italia 0,9%).
Top 5: țări cu cea mai mică pondere de mașini electrice în UE
Estonia – 0,3% (PIB de 21.160 EUR)
Lituania – 0,4% (PIB de 17.340 EUR)
Slovacia – 0,4% (PIB de 17.270 EUR)
Grecia – 0,4% (PIB de 17.500 EUR)
Polonia – 0,5% (PIB de 13.780 €)
Cota de piață ECV a celor mai mari 5 piețe auto din UE
Germania – 3,0% (PIB de 41.510 EUR)
Regatul Unit – 3,1% (PIB de 37.780 EUR)
Franța – 2,8% (PIB de 35.960 €)
Italia – 0,9% (PIB de 29.610 EUR)
Spania – 1,4% ECV (PIB de 26.440 EUR)
Sursa: ACEA