ANPC: Practici incorecte şi facturi „umflate” in service-urile auto

ANPC

ANPC: Practici incorecte şi facturi „umflate” in service-urile auto

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a demarat la începutul acestei săptămâni o serie de controale la service-urile auto din întreaga ţară.

Sute de consumatori şi transportatori reclama  practici comerciale incorecte şi facturi „umflate”, a declarat pentru AGERPRES directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel.

Practicile comerciale folosite de unele service-uri afectează considerabil capacitatea consumatorilor de a lua o decizie în cunoştinţă de cauză. Vom prelungi aceste controale atât cât va fi necesar”, a precizat Anghel.

El susţine că mecanismul prin care unitatea reparatoare stabileşte preţul reparaţiilor intră sub incidenta Legii nr. 363/2007 privind comService autobaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii şi armonizarea reglementărilor cu legislaţia europeană privind protecţia consumatorilor.

Citeste si

13 tipuri de abateri descoperite de ANPC în service-uri şi showroom-uri auto. Care a fost amenda

„Şi spun asta după ce, analizând informarea pe care o oferă service-ul auto în legătură cu ora de manoperă afişată şi cuantumul aceleiaşi ore aflate pe factură care ar urma să fie achitată fie de consumator şi în unele cazuri de către asigurator, rezultă nişte valori diferite, de la 59,9 lei plus TVA până la 350 lei plus TVA, sau uneori chiar şi 1.000 lei plus TVA pentru acelaşi autoturism efectuând aceeaşi operaţiune”, afirmă directorul general ANPC.

Sursa:AGERPRES

Adaugati comentariu