ACEA – PIK: Camioanele noi vândute trebuie să fie fără combustibili fosili până în 2040

ACEA - PIK

ACEA – PIK: Toate camioanele noi vândute trebuie să fie fără combustibili fosili până în 2040, sunt de acord producătorii de camioane și cercetătorii climatici

Bruxelles / Potsdam, 15 decembrie 2020 – Într-o declarație fără precedent susținută stiintific, producătorii europeni de camioane au ajuns la concluzia că până în 2040 toate camioanele noi vândute trebuie să fie fara combustibili fosili, pentru a ajunge la „zero carbon” până în 2050.

Va fi posibil să îndeplinim aceasta țintă, cu condiția să se construiască infrastructura adecvată de încărcare / realimentare și să fie pus în aplicare un cadru de politici coerente, inclusiv prețuri flexibile  pentru a conduce tranziția catre CO2 neutru

Pentru a-și dezvolta foaia de parcurs către neutralitatea carbonului până cel târziu în 2050, directorii executivi ai producătorilor europeni de vehicule comerciale, sub umbrela Asociației europene a producătorilor de automobile (ACEA), și-au unit forțele cu oamenii de știință de la Institutul Potsdam pentru Cercetarea Impactului Climatic (PIK).

„Schimbările climatice sunt cea mai fundamentală provocare a generației noastre. În același timp, furioasa pandemie COVID-19 a pus în centrul atenției rolul crucial pe care îl joacă transportul rutier și logistica pentru a se asigura că alimentele, medicamentele și alte bunuri esențiale sunt disponibile pentru cei care au nevoie de ele ”, a declarat Henrik Henriksson, președintele Consiliul pentru vehicule comerciale al ACEA și CEO al Scania.

„Dacă transportul rutier de mărfuri își menține rolul în serviciul societății, trebuie să ne îndepărtăm de combustibilii fosili cât mai repede posibil. Nu numai că suntem convinși că este necesar, știm că este posibil și suntem gata să realizăm acest lucru. Dar nu o putem face singuri; avem nevoie de factorii de decizie politică și de alte părți interesate pentru a-și uni forțele cu noi.

Declarație comună a ACEA și PIK, publicată astăzi, prezintă foaia de parcurs și condițiile pentru transformarea sistemului de transport rutier de marfă.

Pe lângă investițiile din industria vehiculelor comerciale, aceasta include opțiuni politice, cum ar fi taxele rutiere bazate pe emisiile de CO2 și un sistem de impozitare a energiei bazat pe conținutul de carbon și energie.

O rețea densă de infrastructură de încărcare și realimentare adecvată pentru camioane este, de asemenea, crucială pentru funcționarea vehiculelor grele cu emisii reduse și zero.

Potrivit ACEA și PIK, un sistem de tarifare solid al emisiilor de CO2 ar putea fi unul dintre cele mai eficiente instrumente, deoarece vehiculele cu emisii zero pur și simplu nu vor decola atâta timp cât motorina rămâne mai ieftină.
„Știința ne arată că, dacă vrem să evităm traversarea punctelor de răsturnare periculoase din sistemul Pământului, trebuie să acționăm astăzi .combinând toate soluțiile disponibile pentru a face o trecere rapidă la neutralitatea carbonului”, spune omul de știință, Johan Rockström de la PIK..

„Vehiculele cu emisii zero nu numai că vor reduce emisiile de CO2, ci vor îmbunătăți și mai mult nivelurile calității aerului – un factor de importanță crucială pentru sănătatea umană.”
Rockström: „Un prim pas a fost făcut cu cooperarea ACEA / PIK, întrucât industria și știința încep să lucreze împreună într-un parteneriat strategic pentru a accelera tranziția, pe baza informațiilor științifice.”

***
Linkuri utile

• Declarația completă ACEA-PIK, semnată de directorii executivi ai producătorilor europeni de camioane și de directorii PIK, poate fi găsită aici: https://www.acea.be/publications/article/acea-pik-joint-statement-the-transition -la-zero-emisie-rutier-marfă-trans.
• O nouă lucrare ACEA, „Transportul rutier de mărfuri pe calea neutralității carbonului”, poate fi găsită la: https://www.acea.be/publications/article/policy-paper-road-freight-transport-on-the-way-to-carbon-neutrality.
• Fotografia dlui Henrikson și a dlui Rockström în rezoluție înaltă poate fi descărcată de aici: : https://acea.be/uploads/news_images/ACEA-PIK_press_release.jpg.

Despre ACEA

• Asociația Producătorilor de Automobile Europene (ACEA) este asociația comercială din Bruxelles a celor mai mari 16 producători de mașini, autoutilitare, camioane și autobuze din UE.
• Membrii vehiculelor comerciale ACEA sunt DAF Trucks, Daimler Trucks, Ford Trucks, IVECO, MAN Truck & Bus, Scania și Volvo Group.
• Mai multe informații despre ACEA pot fi găsite pe www.acea.be sau www.twitter.com/ACEA_eu.
• Contact: Cara McLaughlin, Director comunicare, cm@acea.be, +32 485 88 66 47.

Despre PIK

• De la științele naturii la științele sociale, de la riscuri la soluții, de la identificarea limitelor planetare la gestionarea Global Commons: Institutul Potsdam pentru Cercetarea Impactului Climatic (PIK) avansează frontiera cercetării integrate pentru durabilitatea globală.

Membru al Asociației Leibniz, institutul are sediul în Potsdam, Germania și este conectat cu comunitatea științifică globală. Bazându-se pe cercetări excelente, PIK oferă sfaturi științifice relevante pentru luarea deciziilor.

Personalul internațional al institutului, format din peste 350 de persoane, este condus de o echipă interdisciplinară de directori, omul de știință pentru EARTH SYSTEMi, Johan Rockström și economistul Ottmar Edenhofer.
• Mai multe informații despre PIK pot fi găsite pe https://www.pik-potsdam.de/en sau https://twitter.com/PIK_Klima.
• Contact: Jonas Viering, șef comunicare, jonas.vier

Comunicat de presa ACEA

Adaugati comentariu